tisdag 21 april 2009

Kvällspass













Håkan och jag drog iväg på en liten kvällsrunda för att dra några pikes i en liten sjö i närheten.
Valet föll på landfiske i ett sund där betesfisken brukar klumpa ihop sig så här års.
Mycket riktigt va där gott om fisk och jag kunde redan på första kastet kroka en 1-2kg gädda på Buster Jerk shallow i min egen färg :)
Under drygt en timme landar vi 8 fiskar och tappar 4, toppfisken på 102cm faller för min Buster som visar sig helt överlägsen.
På vägen hem stannar vi till lite vid ännu en liten sjö och i 3 kastet krokar jag på en tung fisk, ett par kraftiga rusningar och en halvdramatisk landning har jag ännu en gädda över 100cm på min Buster :).
Denna fisk visar sig va hela 109cm.
Blev ingen mer fisk men jag va nöjd ändå, vi fiskade trotts allt bara någon timme totalt.

Ola 6st gäddor med toppar på 102cm och 109cm.

Håkan 3st gäddor.

2 kommentarer:

Michael Andersen sa...

Burde inte du være ute og øvekjøre til körkortet?

Anonym sa...

Va ute 2pass i går och sen blir det ett på torsdag så bara lugn ;)