söndag 19 oktober 2008

För lite prylar!

Dagens tur med Anders blev som vanligt när vi två fiskar ihop i havet.
SEGT!
Det blåste och va jävligt, klart i vattnet som bara den och fisken va svårtrugad.
På ett grundfalk fick vi(Anders) kontakt med lite fisk, och efter lite betesbyte visade sig SPRO bbz va dagens bete.
Lustigt att fisken kan va seg och bara följa långt bak betet för att i nästa stund svälja det som om det inte fanns någon morgondag.
Swimbait är gott!
Action!
Anders med sitt monster, 2-3kg kanske?
Vi hade en del kontakter, bla hade Anders ett hårt hugg som rätade en fjädering och simmade iväg med kroken.
Själv tappade jag en på big bandit shallow samt ett litet hugg på spinnfluga.
Två små fjoll beten jag testade i dag.
Anders avslutade grundflaks fisket med att kasta av sin BBZ då hans BFT titantafs brast, inte första gången det händer heller (skräp).
Som tur va hittade vi BBZ´n igen.
Vi fiskade av en grund vik utan ressultat innan vi begav oss till dagens sista plats.
Stället brukar alltid hålla fisk och mycket riktigt lyckades Anders sega upp en helt klart godkänd fisk på 96cm.
Än en gång på BBZ!

Anders landar.....

...en 96cm

Efter dagens tur kan jag konstatera att man aldrig kan ha för mycket prylar mid sig, jag hade packa en lite utrustning.

1st planobox med lite jerkar, jigg och spinnflugor men jag glömde SWIMBATIS!!!!!!!!

Ska aldrig göra om den missen......




Inga kommentarer: